El passat 24 de maig, s'ha dut a terme amb èxit el quart control de Vespa Velutina al municipi de Caldes de Malavella, en el qual s'han registrat resultats significatius en la captura d'aquest insecte invasor. A través de les 20 trampes distribuïdes estratègicament per la localitat, s'han capturat un total de 237 vespes asiàtiques.
Durant aquest control, s'ha observat un canvi en el perfil de les vespes capturades, indicant una presència més àmplia que només les reines. Veiem que hi ha vespes més petites, això ens vol dir que comencem a capturar vespes que no són només reines, sinó que ja hi tenim vespes recol·lectores o defensores.
Les àrees del Llac del Cigne i Can Carbonell han estat identificades com les zones amb més captures registrades durant aquest període de control. Aquesta informació guiarà les futures activitats de monitoratge i control.
Durant la temporada, que s'estén des d'abril fins a finals d'agost, es realitzaran un total de vuit controls de les trampes per tal de minimitzar l'expansió de la Vespa Velutina i reduir les molèsties i l'impacte ambiental associats a aquest insecte exòtic.
És important destacar que el producte utilitzat per a les captures és no tòxic, basat en substàncies naturals que atrauen exclusivament la Vespa Velutina, salvaguardant així altres insectes útils com les abelles.
