Aquest migdia s’ha signat el conveni de col·laboració per a l’impuls de l’obra. La signatura s’ha fet a la Sala de Plens amb l’Hble Juli Fernández, conseller de Territori.
Els treballs començaran el març i comptaran amb un pressupost d’1,1MEUR.
Dilluns, 13 de febrer de 2023
L’alcalde Salvador Balliu ha signat avui amb el conseller de Territori, Juli Fernàndez el conveni de col·laboració per a la construcció d’una rotonda que permetrà millorar l’accessibilitat i la seguretat a la GI-673 al seu pas per Caldes de Malavella. Els treballs tindran un pressupost d’1,1 MEUR i començaran el mes que ve, amb un termini d’execució de sis mesos.
L’alcalde, Salvador Balliu, ha explicat que: “aquestes obres feia molt temps que les demanaven, no només els veïns i veïnes del Llac del Cigne, sino tots els habitants de Caldes. Cal tenir present que aquest punt on es farà l’entrada és també el punt d’entrada al municipi i sempre hi ha molt moviment. Per evitar accidents es farà aquesta rotonda que permetrà dignificar l’entrada al Llac del Cigne, a Can Solà i al nucli, que serà més segura”. A banda ha explicat que: “la Generalitat ha preparat un projecte molt prometedor amb voreres amples, esperem que aquestes obres comencin ben aviat”.
“Amb aquesta intervenció, la urbanització del Llac del Cigne i Caldes de Malavella tindran uns accessos millors”, ha assenyalat el conseller. El titular de Territori ha emmarcat aquesta obra en les actuacions del Govern en matèria de carreteres: “les intervencions a la xarxa viària del Govern persegueixen dos objectius principals: la seguretat i fer més fluid el trànsit”.
En concret, les obres consistiran en la construcció d’una nova rotonda i un vial d’accés a la urbanització el Llac del Cigne per a millorar la seguretat i la canalització del trànsit en aquest entorn, per on circulen 8.200 vehicles diaris. Aquesta rotonda substituirà l’actual encreuament en forma de T situat al quilòmetre 2,4, que enllaça amb l’accés a la deixalleria municipal i la urbanització Can Solà Gros. El nou giratori tindrà un diàmetre de 50 metres.
D’aquesta manera, l’actuació, a més d’afavorir la seguretat viària, proporcionarà una major permeabilitat a la carretera, ja que l’obra incorporarà els passos de vianants i els trams de vorera necessaris per a garantir el pas del veïnat dels dos nuclis situats a banda i banda de la GI-673. Així mateix, s’adaptarà la xarxa de drenatge i d’enllumenat existents.
El conveni formalitzat avui estableix que el Departament de Territori finançarà i executarà les obres i l’Ajuntament de Caldes de Malavella assumirà el nou vial que es construirà des de la nova rotonda fins al carrer de Llevant de la urbanització.
