Menu

Sessió informativa per resoldre dubtes sobre les obres de la Carretera de Llagostera

Sessió informativa per resoldre dubtes sobre les obres de la Carretera de Llagostera
  • Els camions seran els vehicles més afectats per aquestes obres
  • Sempre es podrà accedir a la zona en obres caminant
  • Els propers 4 mesos es farà pas alternatiu per a vehicles

Sessió informativa per resoldre dubtes sobre les obres de la Carretera de Llagostera

Aquestes obres han de durar prop de 6 mesos, i afectaran significativament el dia a dia dels caldencs i caldenques.

Dissabte, 2 de desembre del 2017

Ahir el vespre la sala de plens de Cal Ferrer Vell va acollir la sessió informativa de les obres de la carretera de Llagostera.

Aquestes obres són molt importants tant pel que fa el trànsit com pel que fa el dia a dia dels caldencs i caldenques que es veurà afectat durant els mesos que durin les obres.

Prop d’una trentena de persones van assistir a la sessió informativa en la que l’alcalde de Caldes de Malavella Salvador Balliu; el regidor d’obres i serveis Sergi Mir; l’arquitecta municipal Gemma Torras; el responsable de l’empresa que realitza les obres Manel Garcia; i el Sargent en cap de la policia local Xavier Muñoz van donar tots els detalls de l’afectació del trànsit i com seria el resultat final un cop finalitzades les obres.

Aquesta és una obra especialment complicada perquè els camions no podran circular per Caldes i travessar el municipi com ho solen fer. És per això que s’ha habilitat un pas per les instal·lacions de l’empresa Vichy Catalan. Aquest pas romandrà tancat a les nits i durant el cap de setmana a petició de la mateixa empresa. La normativa de camions, però no és la mateixa pels de més de 3.500 kg. En aquest cas s’haurà d’avisar abans per desallotjar la zona i es farà un pla específic.

No hi ha problemes amb els camions rígids, sempre que s’acostin al municipi per carregar i descarregar només. Degut a les obres no poden passar tràilers per la carretera.

Per avisar als conductors de totes aquestes afectacions ja s’han col·locat diferents senyalitzacions a les voreres. S’espera que el proper 11 de desembre comencin les obres més significatives, tot i que ja fa setmanes que s’han començat a fer forats a la calçada.

Totes aquestes obres permetran fer voreres més amples i asfaltades, zones de càrrega i descarrega ben senyalitzades, i guals que permetin la millor circulació dels vianants, també es vol posar una rotonda a l’alçada del carrer Girona, així com fer de nou la xarxa de serveis d’aigua, clavagueram i enllumenat.

L’àmbit d’actuació de les obres arriba des del CAP fins a la Parc de la Sardana, tot i que també passa pel carrer Pla i Daniel que s’asfaltarà. D’aquesta manera es donarà també més visibilitat a les termes romanes i als safaretjos que es recuperaran.

La Parc de la Sardana tindrà accessos nous també, perquè els actuals es veuràn afectats per la nova rotonda. Al mateix parc s’hi faran dos murs de contenció per fer-hi cabre la rotonda.

Durant els primers quatre mesos d’obres es farà pas alternatiu de vehicles, tot i que en la segona fase de les obres es tallarà totalment el trànsit a la zona (a excepció d’aquells que tinguin pàrquings al carrer). Això no obstant, caminant es podrà accedir sempre a tots els comerços de la zona.

Per fer el més lleus possible aquestes obres, hi haurà una persona a l’obra encarregada de resoldre totes les afectacions que puguin sorgir. En la sessió informativa el Sargent en cap de la Policia Local també va posar a disposició dels veïns el seu telèfon personal per qualsevol problema que pugui sorgir.

Els primers dies seran vitals per veure com reacciona el trànsit, i en funció d’això acabar de perfilar les actuacions allà on calgui reforçar el trànsit.

En tot moment l’alcalde del municipi, Salvador Balliu va remarcar que “són unes obres que portaran molèsties durant uns mesos, però un cop acabin haurà canviat totalment la fisonomia del poble cap a millor. Volem que les obres portin com menys problemes millor i que passin ràpid, per això ja han començat abans d’hora, per agilitzar el procès”. 

Tornar al principi