Menu

El logo de Malavella't arriba a Japó

El logo de Malavella't arriba a Japó
  • 12 empresaris japonesos del món hoteler i termal visiten Caldes de Malavella al març
  • S’interessen pel model turístic del municipi
  • Demanen poder fer servir el calderí de l’eslògan Malavella’t de Caldes per fer un rellotge i així reivindicar el seu logotip tradicional

El model turístic de Caldes de Malavella candidat a ser exportat al Japó

Al mes de març un grup d’empresaris hotelers japonesos van visitar el municipi i es van mostrar molt interessats

Caldes de Malavella va rebre el passat mes de març la visita d’una delegació d’empresaris japonesos interessats en el turisme termal del municipi. El grup de visitants són empresaris hotelers de diferents municipis de la província de Gunma (zona interior del Japó a dues hores de Tòquio) i estan vinculats al sector dels balnearis. En aquesta regió hi ha més de 160 fonts termals i veuen en Caldes moltes similituds amb els municipis que allotgen els hotels que regenten.

Es van desplaçar fins a Caldes de Malavella atrets per les aigües termals, l’hostaleria, la gastronomia i el senderisme del municipi i per conèixer de primera mà el model turístic del poble. Com a punts forts del model de turisme que busquen destacaven el termalisme i el golf. Salvador Balliu, alcalde de Caldes, i Mercè Rossell, regidora de Turisme, els van acompanyar en la visita al municipi. Després de la trobada l’alcalde explicava que el seu objectiu era conèixer i aprendre estratègies d’altres països per atraure més turistes a la seva zona.

Polèmica amb el logotip

Després d’aquesta visita l’Ajuntament de Caldes ha seguit en contacte amb la delegació d’empresaris. Recentment han demanat la utilització de la insígnia de Caldes per fer uns rellotges.

La idea de fer uns rellotges amb la insígnia caldenca prové d’una reivindicació pacífica dels municipis termals japonesos.

En motiu de les olimpíades a Tokio el 2020, el govern japonès va proposar canviar el logotip perquè diuen que no fa referència al termalisme. Els municipis, però no el volen canviar perquè diuen que és històric. És per això que des de la ciutadania s’ha proposat reivindicar la força del seu logo original a partir de la creació d’uns rellotges (cada municipi en distribuirà només 500) amb diferents logos de viles termals històriques com és el cas de Caldes de Malavella.

Després d’això el Govern es planteja només modificar el logotip combinant l’antic logo amb la nova proposta.

Des de l’Ajuntament s’està estudiant la proposta per tal d’avaluar els pros i contres d’aquesta possible futura col·laboració.

Tornar al principi